sobota, 17 września 2016

Jak walczyć ze stresem?

By poczuć się w pełni szczęśliwym człowiekiem trzeba pozbyć się stresu, a ten towarzyszy nam niemal codziennie. Czasem bardzo dobrze się kryje, nie dając o sobie znać. Niektórzy ludzie znoszą te emocje lepiej, inni troszkę trudniej.
Stres powoduje w nas agresję, nieporozumienia, awantury, wiele poważnych chorób. Nawet sobie nie zdajemy sprawy z tego jakie konsekwencje może mieć długotrwały stres na nas jak i osoby z naszego otoczenia. Może dopaść nas wszędzie: w pracy, w szkole podczas egzaminów, w domu, na ulicy.
Aby stres nie miał większego wpływu na nasze samopoczucie, zdrowie psychiczne, a czasem i fizyczne należy nauczyć się go zwalczać lub choć w niewielkim stopniu obniżyć jego siłę.


Moje metody na zredukowanie napięcia i wyeliminowanie negatywnych efektów stresu.

1. Zjedz coś smacznego i zdrowego. Dobre jedzenie zawsze pomaga w takich sytuacjach. Nie chodzi mi tu o kompulsywne zajadanie stresu. Przygotuj sobie sałatkę z dobrymi tłuszczami (awokado, orzechy) lub miskę kolorowych owoców.
2. Zrób sobie masaż lub poproś kogoś o jego wykonanie. Zrelaksuje, odpręży i uśmierzy ból. Dobry będzie masaż głowy, twarzy lub karku.
3. Weź relaksująco-odprężającą kąpiel lub prysznic. Prysznic o dość silnym strumieniu wody (wymasuje ciało) oraz naprzemienna zmiana wody z ciepłej na zimną (orzeźwi, pobudzi krążenie). Kąpiel z bąbelkami, muzyką w tle, pachnącymi świecami lub ulubioną książką.
4. Aromaterapia świetnie działa na ukojenie nerwów. Olejek lawendowy uspokoi przed snem. Użyj świeczek zapachowych, kadzidełek, olejków do kąpieli lub do kominków.
5. Poćwicz. Pójdź na siłownię, pobiegaj na dworze lub zrób kilka jogowych asan. Zmęczysz się, rozciągniesz spięte mięśnie, wydzielą się hormony szczęścia. Dostarczysz tlenu komórkom. Wystarczy także zwykły spacer po lesie, z dala od zgiełku.
6. Pij dużo wody lub herbat ziołowych. Odwodnienie organizmu pogarsza tylko twoje samopoczucie.
7. Medytacja wyciszy umysł. Dzięki niej eliminujemy stres i jego efekty uboczne.
8. Przytul się do kogoś. Przytulanie się sprawia, że czujemy się bezpiecznie, uspokaja.
9. Uprawiaj seks. Jak wiecie, seks jest dobry na wszystkie dolegliwości, także do dzieła!

Ciekawa jestem jakie macie swoje sposoby na walkę ze stresem lub jego obniżeniem. Czekam na Wasze komentarze.

7 komentarzy:

  1. Ja odstresowuję się gdy sprzątam i prasuję. Przynajmniej coś pożytecznego się wtedy dzieje, tak przy okazji. :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć. Myślę, że skorzystam z kilku Twoich sposobów na stres. Od siebie proponuje sen- niewyspani łatwiej się irytujemy i bardziej przejmujemy się różnymi rzeczami, rozmowę lub/i spotkanie z kimś zaufanym, obejrzenie ukochanego filmu oraz głaskanie kota/psa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację z tym snem. Ostatnio słyszałam o jakis ciekawych technikach na lepszy sen, trzeba będzie te informacje trochę zgłębić .

      Usuń
  3. Dla mnie melisa to numer jeden! Zdecydowanie polecam wszelkie napary ziołowe na uspokojenie i relaksację. Cudownie jest obserwować świat popijając takie czary - wszystkie troski i stresy umykają :)
    Pozdrawiam,
    www.ogladam-swiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to mam melisę w domu ale tak jak z innymi ziołami i herbatami lezą z tyłu szafki i czekają na niewiadomo co.

      Usuń
  4. Z mojej strony mogę jeszcze dodać oglądanie dobrego filmu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za twój komentarz.

xoxo, Basia