środa, 7 stycznia 2015

Jak nie stracić zapału do pracy i robić to co mamy zaplanowane

O metodach organizacji i motywacji istnieje w sieci wiele wpisów. Wydaje mi sie, że każdy bloger ma za sobą taki post. To temat rzeka, można o nich pisać wiele i są wciąż na czasie. Myślę, że one nigdy mi się nie znudzą bo ile razy tylko czytam u kogoś coś podobnego to za każdym razem mam ochotę na więcej,  motywują mnie do działań i pobudzają moją wyobraźnię. 



Dzisiaj nadszedł czas na przedstawienie wam moich sposobów na to by lenistwo nie wygrało tej walki, by nie stracić zapału do pracy i mieć na to wszystko dużo energii:
 
1. Po pierwsze i najważniejsze - usuń wszystkie rozpraszacze. Nie włączaj komputera, telewizora, radia dopóki nie zrobisz wszystkich ważnych rzeczy. Schowaj książkę na półkę i telefon do torebki lub drugiego pokoju. Co innego gdy pracujesz na laptopie czy tablecie to w tym przypadku...
2. Zablokuj, wyloguj się z wszystkich aplikacji typu Facebook,  Twitter, Pinterest, Instagram itp. To one zajmują nam najwięcej czasu. Wiem, że inspirują ale jestem pewna, że bez tych internetowych "inspiracji" też wymyślimy świetne rzeczy. Trzeba tylko chcieć.
3. Ustalaj sobie konkretne cele. Pisz proste i krótkie hasła, np. nauka niemieckiego, umycie okien, godzina ćwiczeń, 2 litry wody. Najgorzej jest jednak pisać długie punkty np. takie jak te: muszę zaplanować roczny plan działania, muszę pić ponad 2 litry wody dziennie, dzisiaj zaplanuję wyjazd na 2 tygodnie do Grecji. Za długie zdania zniechęcają już do samego czytania. Pamiętajcie! Krótko, zwięźle i na temat.
4. Po skończonym zadaniu nagradzaj siebie. Zrób chwilę przerwy, zjedz dobry posiłek, poproś kogoś bliskiego o masaż głowy, puść sobie kilka ulubionych piosenek na cały regulator, porozciagaj się.
5. Jak już jest mowa o rozciąganiu, to poranna gimnastyka lub w przerwie między jedną a drugą czynnością lekka rozgrzewka to super pomysł. Będziesz zmęczony po wysiłku, jednakże ten ruch da ci mnóstwo energii. Krew zacznie krążyć po ciele i poczujesz się szczęśliwszy i zrelaksowany. Pamiętaj tylko by to nie był jakiś morderczy trening bo w przeciwnym wypadku padniesz i pójdziesz spać. Jeśli pracujesz w domu może to być również krótki spacer, jeśli jesteś w pracy zdejmij na chwilę buty, poruszaj nogami i pokręć głową na boki.
6. Zamknij za sobą przeszłość i zacznij pracować na nowo. Dla mnie Nowy Rok jest jak czysta kartka. Masz szansę na lepsze dziś i jutro. Usuń problemy, zostaw je daleko za sobą. Najlepiej jeśli je zakończysz.
7. Korzystaj z notesu, kalendarzy, aplikacji na telefon, rób listy. To dzięki nim wszystko masz zaplanowane, posegregowane, o niczym nie zapomnisz. Rób listy codzienne, tygodniowe, miesięczne lub roczne. Można wykonać je samemu, przez co będziemy rozwijać się artystycznie. 
8. Motywuj innych. Nie zamykaj się w sobie, w czterech ścianach ze swoją wiedzą i umiejętnościami. Uczenie innych ludzi i podkręcanie ich do działania zmotywuje również ciebie. W grupie jest siła! Ty zmotywujesz kogoś, a ktoś odwzajemni to ucząc lub pokazując tobie coś nowego.
9. Ogarnij swój dom, pomieszczenie lub biurko przy którym pracujesz. Czysta przestrzeń w około, to czysto w twojej głowie. Nie zagracaj sobie myśli zbędnymi rzeczami ani widokiem góry prania lub śmieci do wyrzucenia.
 
 
Mam nadzieję, że przypadnie wam któryś z tych podpunktów. Jestem bardzo ciekawa waszych metod, możecie je wpisywać w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za twój komentarz.

xoxo, Basia