piątek, 17 stycznia 2014

Hummus ze słonecznikiem i marchewką


Ostatnio po pracy mając chwilę czasu poszłam do Planet Organic, gdzie widziałam świetne produkty spożywcze. Znalazłam na jednej z półek Tahini (pasta sezamowa), którą dodaje się do hummusu i tym samym wpadłam na pomysł by zrobić taki posiłek w domu. Poniżej przepis na domowy hummus. Zapraszam.


Przepis na hummus z nasionami słonecznika


Składniki:
- cieciorka (użyłam z puszki)
- 1 łyżka tahini
- sok z całej cytryny
- ząbek czosnku

a do tego:
- oliwa
- nasiona słonecznika

Zblendowałam ciecierzycę z czosnkiem. Dodałam tahini, oliwę i sok z cytryny. Przystroiłam odrobiną nasion ze słonecznika. I gotowe!

W wersji dietetycznej jedz z marchewką, selerem naciowym, papryką.
W wersji normalnej możesz jeść z chlebkiem, macą, krakersami.


 Hummus wyszedł obłędny. Na szczęście opamiętałam się w porę i zostawiłam dla męża. Ciekawa jestem czy mu posmakuje :P



8 komentarzy:

  1. ooooooo :) właśnie takiego przepisu mi brakowało
    tyle się o hummusie naczytałam i mam ogromną ochotę wypróbować :)
    przepis zapisuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, znowu udało mi się trafić w czyjś gust :)
      Dodawaj ilości składników na oko. Próbuj i sprawdzaj. Każdy lubi co innego więc możesz dodać jeszcze innych przypraw lub ziół.

      Usuń
  2. Już zrobiłam :D zjem bez niczego, bo nie mogę gryźć. Też za Twoją radą do bazowego przepisu dodałam pestki słonecznika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i jak ci wyszło? W moim było jednak trochę za dużo czosnku, chociaż jak ktoś lubi...

      Usuń
  3. Muszę spróbować, nigdy nie jadałam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja robiłam pastę ale z samej cieciorki z przyprawami, a i tak była pyszna! :) muszę spróbować dodać tahini tak jak w Twoim przepisie:)) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedys tez taka robilam. Bardzo fajne wyszla :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za twój komentarz.

xoxo, Basia