poniedziałek, 14 października 2013

My love: zupa z dyni w nowym wydaniu

Od roku czekałam aż liście pożółkną, będą spadać kasztany a w sklepach pojawią się wielkie, pomarańczowe dynie. Bo dynie to samo zdrowie. Dietetyczne i pożywne warzywa dyniowate. Wczoraj zdałam sobie sprawę, że dynia jest smaczna w każdym połączeniu, na słodko, na słono, na ostro, na kwaśno. Uwielbiam je wszystkie. A wy?

Wczoraj udało mi się dorwać piękną dynię i od razu wiedziałam co z niej przyrządzę. Pod spodem przepis. 


Zupa z dyni

Składniki:

- dynia
- 1,5 l bulion warzywny
- 1 duża lub 2 małe cebule
- masło
- 200 ml jogurtu greckiego
- 2 gruszki
- łyżka miodu (użyłam miód gryczany z Pasiek koło Suśca)
- sól, pieprz
- nasiona słoneczniki i dyni



1. W dużym garnku, na łyżce masła podsmażamy pokrojoną cebulę. Dodajemy pokrojony miąższ dyni i pokrojone gruszki. Następnie całość zalewamy bulionem. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy pod przykryciem ok. 20 minut.

2. Miksujemy zupę. Dodajemy jogurt i miód. Przyprawiamy pieprzem i solą. Podajemy z łyżką śmietany i nasionami dyni lub słonecznika.

Zupa ma bardzo słodki smak i można wyczuć konsystencje gruszek. Nie spodziewałam się, że będzie tak smaczna. Mój mąż aż poprosił o dokładkę :)

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. uwielbiam zupę dyniową :) przepisu z gruszką jeszcze nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj koniecznie, koniecznie. Jeśli lubisz dania na slodko to musisz ja zrobic. I daj znac czy ci posmakowala :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Rzeczywiscie kusi, kusi. Więc nie zwlekaj tylko zrob taka. Mysle, ze i tobie posmakuje :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za twój komentarz.

xoxo, Basia