czwartek, 21 marca 2013

Smoothie: owoce goji




Dzisiaj w roli głównej występują suszone jagody goji. 
Pozostałe składniki:
- 2 banany
- mango
- 6 truskawek

Garść suszonych jagód goji moczyłam przez około 30 minut. Wszystkie owoce umyła, obrałam, pokroiłam i zmiksowałam. Wyszło piękne czerwone smoothie. 
Smacznego!
 


A teraz co nieco więcej o jagodach goji.
Zwierają one 18 różnych aminokwasów, 22 dietetycznych pierwiastków śladowych, a także witaminy, mikroelementy, poli- i monosacharydy, nienasycone kwasy tłuszczowe, karotenoidy (beta-karoten, zeaksantyna, luteina, likopen, beta-kryptoksantyna, ksantofil). Poza tym posiadają w sobie również wapń, potas, żelazo, cynk, selen, ryboflawinę, witaminę C.
Owoce goji mają szerokie wpływ na funkcjonowanie organizmu. Wspomagają budowę nowych komórek i  regenerują zniszczone. Wzmacniają stawy i kości, poprawiają wzrok. Opóźniają procesy starzenia - długowieczność. Stosowane są przy chorobach nerek, serca, płuc. Wzmacniają układ trawienny, zwalczają otyłość. Goja poprawia nastrój, likwiduje zmęczenie oraz usprawnia pamięć. 
No i oczywiście posiada jeszcze wiele innych zalet i właściwości.


Ja dodaję suszone owoce goji do smoothie. Ale można je dorzucać do innych deserów, do płatków, owsianki lub jogurtu. 

Prawda, że wygląda to apetycznie?

* zdjęcia mojego autorstwa







3 komentarze:

  1. Wygląda wspaniale <3
    Gdzie można kupić te owoce?

    Pozdrawiam,
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce goji można kupić w sklepach ze zdrową i ekologiczną żywnością lub przez internet. Myślę, że już w większości supermarketach też są.

      Usuń
  2. Generally I don't read article on blogs, however
    I wish to say that this write-up very pressured me to take a look at
    and do so! Your writing taste has been amazed me. Thank you,
    very nice article.

    my web page ... bet angel

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za twój komentarz.

xoxo, Basia